Ειδική Αγωγή:
Θεωρητικές Προσεγγίσεις, Μέθοδοι Αξιολόγησης,
Μέθοδοι Παρέμβασης
Κ.Δ.Β.Μ.
Το πρόγραμμα "Ειδική Αγωγή: Θεωρητικές Προσεγγίσεις, Μέθοδοι Αξιολόγησης, Μέθοδοι Παρέμβασης" στοχεύει στην παροχή γνώσεων και την εκπαίδευση ατόμων που θα ασχοληθούν με τον εντοπισμό, την αξιολόγηση και την αντιμετώπιση παιδιών και ενηλίκων με ειδικές ανάγκες. Καλύπτονται θεωρητικά, αλλά και πρακτικά ζητήματα, που αφορούν την ένταξη, αλλά και την εκπαίδευση των ατόμων αυτών. Ο εκπαιδευόμενος, μετά το πέρας του προγράμματος, θα είναι σε θέση να κατανοεί θεωρητικά τα εφαρμοζόμενα μοντέλα και να χρησιμοποιεί τεχνικές στο πλαίσιο της τάξης, αλλά και να συμβάλλει στην γενικότερη αντιμετώπιση ζητημάτων που προκύπτουν. Οι βασικές αρχές σχεδιασμού, διεξαγωγής και αξιολόγησης προγραμμάτων παρέμβασης στην ειδική αγωγή αποτελούν στόχο του παρεχόμενου προγράμματος. Έτσι, οι επιμορφούμενοι θα μπορούν να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες ανταποκρινόμενοι στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και θα συμβάλλουν ουσιαστικά στη στελέχωση προνοιακών μονάδων φροντίδας και εκπαίδευσης, αλλά και στην ιδιαίτερη φροντίδα ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Το πρόγραμμα προσφέρεται και εξαποστάσεως, μέσω της ειδικά διαμορφωμένης πλατφόρμας, που είναι προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις των ενηλίκων εκπαιδευομένων.
ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ
Ο απόφοιτος μπορεί να ενταχθεί στην αγορά εργασίας ως:
1. Ειδικός αξιολογητής ζητημάτων ειδικής εκπαίδευσης και αγωγής
2. Δημιουργός και εφαρμοστής προγραμμάτων ειδικής φροντίδας και εκπαίδευσης
3. Ειδικευμένος σε ατομικά προγράμματα εκπαίδευσης και στήριξης ατόμων με ειδικές ανάγκες
4. Συνεργάτης προνοιακών μονάδων σε δήμους και διαγνωστικά κέντρα σε θέματα ειδικής αγωγής
5. Ειδικός στην εκπαίδευση- φροντίδα ατόμων παιδιών και ενηλίκων
6. Εμψυχωτής σε ειδικές δράσεις, ψυχαγωγικές, ψυχοκινητικές σε ενήλικες και παιδιά
7. Σύμβουλος σε θέματα ειδικής εκπαίδευσης αγωγής φροντίδας και δραστηριοτήτων σε κατασκηνώσεις, ειδικά κέντρα ψυχαγωγίας, πιλοτικά προγράμματα και εφαρμοσμένα εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Οι βασικές αρχές σχεδιασμού, διεξαγωγής και αξιολόγησης προγραμμάτων παρέμβασης στην ειδική αγωγή αποτελούν στόχο του παρεχόμενου προγράμματος. Έτσι, οι επιμορφούμενοι θα μπορούν να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες ανταποκρινόμενοι στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και θα συμβάλλουν ουσιαστικά στη στελέχωση προνοιακών μονάδων φροντίδας και εκπαίδευσης, αλλά και στην ιδιαίτερη φροντίδα ατόμων με ειδικές ανάγκες.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
1. Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
2. Αυτισμός
3. Σύνδρομο Asperger
4. Σύνδρομο Down
5. Προβλήματα όρασης
6. Κινητικά προβλήματα
7. Προβλήματα ακοής
8. Διάσπαση ελλειμματικής προσοχής- υπερκινητικότητα
9. Εισαγωγή στις μαθησιακές δυσκολίες
10. Βασικές αρχές ψυχολογίας, κοινωνιολογίας και παιδαγωγικής σε θέματα ειδικής εκπαίδευσης
11. Γλώσσα και Λογοτεχνία μέσω πρακτικών δραστηριοτήτων
12. Παιδαγωγική της κοινωνικής ένταξης
13. Εκπαίδευση ΑΜΕΑ και νέες τεχνολογίες
14. Eισαγωγή στην διαφοροποιημένη διδασκαλία
15. Πρακτικές εφαρμογές και εκπαιδευτικές παρεμβάσεις
16. Τεχνικές ενίσχυσης κοινωνικών δεξιοτήτων
17. Τέχνη και θέατρο στην ειδική εκπαίδευση
18. Τεχνικές ενίσχυσης οικογένειας
19. Εισαγωγή στην Συμβουλευτική
Διάρκεια προγράμματος: 9 μήνες